06 Sep 2020

تجلیل از روزجهانی دانشجو و تقدیر از دانشجویان ممتاز

Sharing is caring!

مؤسسه تحصیلات عالی بامیکا، به تاریخ 27/8/1399 از “روزجهانی محصل” طی برنامه‌ای تحت عنوان “دانشجوی پویا؛ جامعه بالنده” تجلیل به عمل آورد.

این برنامه ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر با تلاوت چندی از آیاتی کلام الله مجید آغاز گردیده و سپس سرود ملی  کشور پخش شد. بعد از سرود ملی، برنامه توسط دکتر محرم علی نوروزی معاون علمی موسسه تحصیلات عالی بامیکا آغاز گردید. آقای نوروزی ضمن خوش آمدید برای حاضرین، روز جهانی محصل را برای محصلین تبریک و تهنیت عرض نموده، ایشان در سخنان خویش به نقش موثر محصل در فرایند های سیاسی و اجتماعی اشاره نموده و نقش محصل را سازنده و تاثیر گذار عنوان نمودند.

سخنران دوم محفل الحاج عبدالرحمن شهیدانی رئیس هیئت أمنای موسسه تحصیلات عالی بامیکا ضمن تبریکی روز محصل، بر التزام ارتباط میان دانشجوی پویا و جامعه بالنده تاکید نمودند که محورهای اصلی سخنان ایشان عبارت بودند از:

  1. برای دانشجویان داشتن اندوخته های علمی و بروز ضروری میباشد و باید روی آن توجه صورت گیرد.
  2. دانشجو باید توانایی درک مسائل کلان سیاسی و اجتماعی را داشته باشند و پیشرو و الهام بخش برای جامعه باشد.

در اخیر، الحاج عبدالرحمن شهیدانی اشاره نمودند که موسسه تحصیلات عالی بامیکا متعهد به ارایه خدمات موثر تحصیلی برای دانشجویان میباشد و برای بالندگی و توسعه علم و دانش از هیچ گونه تلاش مادی و معنوی دریغ نخواهند کرد.

بعد از سخنرانی الحاج شهیدانی، گروه سرود مکتب خصوصی بامیکا سرود زیبایی را به خوانش گرفتند که مورد تشویق و تقدیر حاضرین قرار گرفت.

در ادامه حمیدالله راسخ نماینده انجمن دانشجویی موسسه تحصیلات عالی بامیکا مقاله خویش را به خوانش گرفته و روی شاخصه‌های دانشجوی پویا بحث نموده و ازعان داشتند که دانشجوی پویا باالطبع پرسش گر و جستجوگر است و باید برای دانشجویان در فرایندهای سیاسی و اجتماعی چانس بیشتری داده شود.

بعد از مقاله آقای راسخ، گروه تئاتر که متشکل از تیم دانشجویان موسسه تحصیلات عالی بامیکا بود، تئاتر زیبایی را اجرا نمودند که مورد تشویق و تقدیر تمام حاضرین قرار گرفت.

بعد از اجرایی تئاتر، استاد جواد محمدی یکی از اساتید دانشکده حقوق و علوم سیاسی موسسه تحصیلات عالی بامیکا سخنرانی نمود. ایشان با استناد به احادیث حضرت پیامبر(ص) صفات یک دانشجوی خوب را بیان نموده و مسئولیت‌های یک دانشجوی پویا را خاطر نشان کردند. ایشان فرمودند دانشجو بعد از فراغت نیز باید مسئولیت خود را بطور درست ادا نموده و در موضوعات سیاسی و اجتماعی سهم فعال داشته باشند. ایشان برای دانشجویان گوشزد نمودند که در فرایند های سیاسی و اجتماعی فعال باشند و هیچ گاه مورد استفاده دیگران قرار نگیرند.

بعد از سخنرانی استاد جواد محمدی گروه موسیقی محلی آهنگ زیبایی را در وصف محصل، اجرا نمودند. بعد از اجرایی موسیقی، مجتبی شهیدانی، یکی از دانشجویان رشته علوم سیاسی مؤسسه تحصیلات عالی بامیکا، مقاله‌ی تحت عنوان “صفات یک دانشجو و مؤثریت دانشجویان در جامعه” را به خوانش گرفتند.

در اخیر برنامه از محصلین ممتاز با اهداء لوح تقدیر، تقدیر به عمل آمد.

 

 

ما را دنبال کنید